Baner reklamowy to popularna forma reklamy outdoorowej. Wbrew pozorom również w czasach, gdy większość firm woli inwestować w marketing internetowy, dobry baner wciąż jest świetnym i skutecznym narzędziem promocyjnym.
Profesjonalnie zaprojektowana reklama w formie banera przykuje uwagę odbiorców i zachęci ich do skorzystania z oferty Twojej firmy. Aby jednak tak było, projekt musi być dobrze przemyślany, począwszy od jego wymiarów, a skończywszy na grafice.
Jak stworzyć skuteczny baner reklamowy? Komu zlecić jego wykonanie?
Zaplanuj, jakie informacje mają znaleźć się na banerze
Zanim stworzymy projekt naszego banera, musimy zastanowić się, jakie informacje na nim umieścić. Pamiętajmy, aby reklama była czytelna i przez to skuteczna, nie może zawierać zbyt wielu detali. W przeciwnym wypadku nasz potencjalny klient nie zapamięta nawet połowy z nich i najprawdopodobniej reklama nie przykuje jego uwagi na dłużej.
Jakie informacje powinny się znaleźć na banerze? Przede wszystkim nazwa i logo Twojej marki, dane kontaktowe, na przykład numer telefonu, adres strony internetowej czy nazwa profilu w mediach społecznościowych. Poza tym na banerze warto zamieścić krótkie hasło marketingowe, które będzie informować, czym Twoja firma się zajmuje.
Ważne, by hasło to zawierało wezwanie do działania (CTA, z ang. Call To Action), zachęcało odbiorców do skorzystania z Twoich usług. Mogą to być zwroty w rodzaju „Sprawdź”, „Zadzwoń” czy „Kup teraz”. Mile widziane są też humorystyczne lub rymowane slogany, które od razu zapadną w pamięć.
Wygląd ma znaczenie – dobierz odpowiednią tkaninę i druk
Kolejna, niezwykle istotna sprawa to wygląd i jakość banera reklamowego. Reklama zewnętrzna jest na ogół narażona na różne czynniki atmosferyczne – deszcz, śnieg, wiatr.
Aby więc taki baner przetrwał więcej niż jeden deszczowy i wietrzny dzień, musi być wykonany na odpowiedniej tkaninie oraz farbami odpornymi na rozmazanie czy całkowite zmycie. Ma to duży wpływ także na estetykę banera reklamowego, co oczywiście przełoży się na jego atrakcyjność i skuteczność.
Szeroki asortyment niezwykle odpornych tkanin poliestrowych do druku reklamowego znajdziesz na naszej stronie internetowej. Oferujemy wysokiej jakości drukowanie tkanin według indywidualnych projektów klienta. Druk wykonywany jest za pomocą różnego rodzaju technik (ecosolvent, latex, sublimacja itd.).
Dobierając kolory, pamiętaj, aby tło było jednolite, a kolor czcionki mocno się wyróżniał. Zaleca się użycie maksymalnie trzech różnych kolorów. Czcionka powinna być też odpowiedniej wielkości, aby była przejrzysta i czytelna nawet z dużej odległości.
Projektowanie banera obejmuje także właściwe rozmieszczenie treści. Zbyt duże odległości między słowami lub brak przestrzeni między akapitami znacząco obniży czytelność banera i zniechęci potencjalnych klientów do jego uważnego przeczytania, nawet będzie na nim stosunkowo niewiele treści.
Projektowanie banerów reklamowych zawsze powinno być oparte na wizualnej identyfikacji firmy. Jeżeli dbasz o to, by Twoja strona internetowa czy profile w mediach społecznościowych były prowadzone w określonej kolorystyce i z nią się kojarzyły, to ważne, by baner reklamowy z nią współgrał. Wtedy odbiorca szybciej skojarzy go z Twoją marką, którą być może miał okazję widzieć w sieci.
Dopasuj format banera
Format, czyli wymiary banerów reklamowych to bardzo ważny parametr, który należy ustalić jeszcze na początkowym etapie projektowania. Co ważne, po przygotowaniu projektu całej treści i rozmieszczenia tekstu, absolutnie nie można zmienić formatu banera. Dlaczego?
Drukarnia posługuje się specjalnymi maszynami do druku reklamowego, które bardzo precyzyjnie dopasowują rozkład tekstu do formatu banera. Jakakolwiek zmiana wymiarów sprawi więc, że tekst straci cały swój pierwotny układ. W efekcie wyrazy będą ułożone inaczej niż to było w projekcie lub, co gorsza, niektóre z nich zostaną całkowicie ucięte, bo nie zmieszczą się na banerze.
Wybierając wymiary banera, kierujmy się tym, aby reklama była czytelna i dobrze widoczna. Zbyt mały format może spowodować, że treść będzie stłoczona, co sprawi wrażenie, że jest jej za dużo. Ponadto taka reklama może nie być zbyt widoczna z daleka.
Zbyt duży baner w stosunku do zamieszczonej na nim treści również będzie mało czytelny. Puste, niewykorzystane miejsca na banerze (jeśli nie jest to zamierzony zabieg) mogą sprawić, że odbiorca pomyśli, że projektant nie miał na niego pomysłu.
Biorąc pod uwagę, że ludzie są wzrokowcami, chcemy, by reklama przykuła wzrok i pozostawiła przyjemne wrażenie.
Znajdź odpowiednie miejsce na reklamę
Nawet najbardziej skuteczne banery reklamowe pod kątem marketingowym nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeżeli umieścimy je w nieodpowiednim miejscu. Znalezienie dobrej lokalizacji dla naszej reklamy to równie istotna sprawa, co jej odpowiednie zaprojektowanie i wykonanie. Gdzie warto ustawić baner reklamowy?
Atrakcyjne miejsce na reklamę to takie, gdzie da się zaobserwować spory ruch samochodów i pieszych. To znacząco powiększa grupę docelową, do której trafi nasza reklama. Tego rodzaju banery często widzimy na poboczach lub przy głównych drogach w mieście.
Ale nie warto ustawiać baneru reklamowego przy autostradach i trasach szybkiego ruchu. Dlaczego? Fakt, jest tam naprawdę duży ruch, ale na ogół kierowcy jadą szybko, są skoncentrowani na trasie i na pewno nie będą mieli możliwości, aby zerknąć na reklamę, a już tym bardziej ją przeczytać.